20-06-08

dag van de poetsvrouw

 Dienstenbedrijf PWA Oostende Organiseert Dag van de Poetsvrouw!’Oostende, 20 juni 2008

 
 Op 1 oktober 2004 startte het PWA Oostende een dienstencheque-initiatief op. 16 werknemers bedienden op dat ogenblik 105 klanten om het huishoudelijk werk op zich te nemen.Minder dan 4 jaar later is dit intussen vervijfvoudigt: 80 werknemers zijn Actief in ruim 520 gezinnen! Voorzitter Vens schrijft het succes enerzijds toe aan de gedreven begeleiding en opvolging van het personeel door de PWA-dienst. Met de jarenlange expertise inzake omgang met mensen, planning, coaching en opvolging bieden we met onze PWA-dienst absoluut een  meerwaarde. ‘Anderzijds moeten we zeker een pluim voor ons succes op de hoed steken van onze Werknemers, zij vormen immers de belangrijkste propaganda door de goede prestaties’, stellen Voorzitter Vens en Directeur Vincke in koor. Op 20 juni organiseren we ter appreciatie van ons personeel een DAG Van De Poetsvrouw. Ter gelegenheid van de Dag van de Poetsvrouw wordt aan het personeel een geschenkcheque overhandigd. Die Dag van de poetsvrouw kadert bovendien perfect in onze Lentetour die we afsluiten op 20 juni.In die periode worden een aantal acties gedaan naar ons poetsteam: een opleidingsmoment, een personeelsvergadering en tenslotte een personeelsbarbeque in het Fort van Napoleon om het zomerseizoen op de gepaste manier te kunnen inzetten, aldus de voorzitter. Dienstenbedrijf PWA Oostende zorgt niet alleen met deze lentetour voor z’n personeel. We bieden een job aan die zeer gezinsvriendelijk is met vaste contracten. Hierbij wordt rekening gehouden met de combinatie gezin-arbeid. Bij de opmaak van de uurroosters wordt steeds overlegd met de werknemers en zorgen we er ook voor dat de werknemers geen overbodige tijd verliezen door verkeersomstandigheden. Tevens worden maaltijdcheques, een volwaardige eindejaarspremie, verplaatsingsvergoedingen, … en een aantrekkelijk loon aangeboden. Door de kwaliteitsvolle dienstverlening kunnen wij nog steeds rekenen op een aangroei van ons klantenbestand, waardoor wij maandelijks nieuw personeel inschakelen.    Voor meer info omtrent het werken in of het gebruikmaken van het systeem van de dienstencheques: 059/255620

08:44 Gepost door een Oohstende voor bewoners, bedrijven en bezoekers in Algemeen | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |

Commentaren

Vanessa je loopt achter hoor: het hoera- verhaal rond de dienstencheques is helemaal onderuitgehaald deze week: meer dan 50 % van de mensen die met dienstencheques werken had voorden vast werk! De cheques zijn dus een soort sociale glijbaan die de echte arbeidsmarkt mee helpen ondergraven!

Na de hallucinante cijfers uit de door de Vlaamse Overheid betaalde audit (bv. slechts 3 (!) % van de gebruikers komt uit het 'zwarte' circuit) kan je dit verhaal niet blijven volhouden.

Het dienstenchequesysteem is een ramp voor de sociale verworvenheden!

Speel aub wat sneller op de bal.

Gepost door: Dequacke F. | 22-06-08

Beste F. Dequacke,
Graag reageer ik toch even op uw melding over het systeem van de dienstencheques.
Vooreerst stel ik me de vraag welke de link is tussen de tekst over het Dienstenbedrijf op de blog van voorzitter Vens en de bewuste studie?
Al te vaak worden PWA's negatief benaderd, de realiteit is evenwel anders. Uiteraard heb je initiatieven die tewerkstellingsmaatregelen uithollen en dat betreuren wij ook. Maar mogen wij onze eigen werking niet even duiden?

Graag zou ik u ook even willen wijzen op het verhaal van sociale verworvenheden. Hoeveel mensen en diensten worden er vandaag niet gesubsidieerd door de overheid? Juist enorm veel, en misschien ook wel goed, want velen nemen een bijzonder nuttige, maatschappelijke taak op zich, welke zonder subsidies niet zouden kunnen worden bewerkstelligd.
Wat het Dienstenbedrijf PWA oostende betreft: 90% van onze mensen kwamen voor hun tewerkstelling uit een periode van werkloosheid kwamen. Mogen wij dan niet terecht wijzen op de meerwaarde van ons project? Ik ben ervan overtuigd dat wij een goed project hebben, met een sociaal beleid, waar mensen kansen krijgen, waar mensen zich kunnen waarmaken, waar mensen een goed gevoel aan over hebben ...
Het is jammer dat men al te vaak terugvalt op ongenuanceerde studies en persartikels, ...
Bij deze wil ik u, beste F. Dequacke, ook eens uitnodigen om onze werking uit te leggen, zodat ik misschien een aantal nuanceringen kan aanbrengen in uw denkwijze over het Dienstenchequesverhaal...

Gepost door: Vincke Michel | 25-06-08

De commentaren zijn gesloten.